DHL ResponsePlus

• Hello!

I am looking to use DHL ResponsePlus as a business customer. I will be using the service for large letters which do not require individual tracking or data. Unfortunately, through the service it is only possible to register large letters for individual tracking where an individal matrix code must be generated for each letter sent. Does anyone have any experience of the easiest way to do this where an individual code is not actually needed, but a large letter format is? Would be great to hear from you if so!

P.S. We have considered using the WerbeAntwort Service as an alternative but have been told this is not possible as the paying address is not the same as the address of the facility that will receive the returned letters. again if anyone has any experience of this working, please do let me know I would be happy to hear from you!

Best wishes,

Julia

Hallo!

Ich möchte DHL ResponsePlus als Geschäftskunde nutzen. Ich werde den Service für Großbriefe nutzen, die keine individuelle Sendungsverfolgung oder Daten benötigen. Leider ist es über den Service nur möglich, Großbriefe für die Einzelverfolgung anzumelden, wobei für jeden Brief ein individueller Matrixcode erstellt werden muss. Weiß jemand, wie das am einfachsten geht, wenn kein individueller Code benötigt wird, aber ein großes Briefformat? Wenn ja, wäre es toll, von euch zu hören!

P.S. Wir haben in Erwägung gezogen, den WerbeAntwort Service als Alternative zu nutzen, aber uns wurde gesagt, dass dies nicht möglich ist, da die Zahlungsadresse nicht mit der Adresse der Einrichtung übereinstimmt, die die zurückgesendeten Briefe erhält. Auch hier gilt: Wenn jemand Erfahrung damit hat, würde ich mich freuen, von euch zu hören!

Mit besten Grüßen,

Julia :)

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!